Borrelioosilla helevettiin ja mikrobiomilla eloon takaisin

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat: Borrelioosiyhdistys, Bb, Jatta1001, Bb, Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb, Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
tomi.hiltunen
Viesti:

Borrelioosilla helevettiin ja mikrobiomilla eloon takaisin

Viesti Kirjoittaja tomi.hiltunen » La Maalis 07, 2020 13:05

Moikka sinulle,
Marjatan kanssa juttelimme tuossa että tarinaani kirjoittaisin ja mielelläni sen teenkin. Nyt on aikaa kirjotella lauantaipäivässä kun toinen juniori kuistelemassa, toinen pelaa olkkarissa ja uunissa tulet lämmittää kotia.
Minulla oireeni alkoivat vuoden 2017 maaliskuussa, noin 3 vuotta sitten....enpä tiennyt mitä olisi edessä.
Ensimmäiset oireet tulivat suolistoon kun suolisto meni sekaisin ja sitten tuli perässä selkäkivut rangan kolmessa kohtaa. En ollut koskaan oikeastaan kokenut tällaista...kevään aikaan alkoi tulla vertakin suolistosta ja niveliin kipuja.
Silloin alkoi kontrolloiminen että mitä syön ja heitin pois ruoka-aineita jotka selvästi huomasin huonontavan oloani.
Kesän lähetessä alkoi lihaksisto jäykistyä kauttaaltaan ja selkä oli pahimmillaan kuin lautaseinää. Lääkäreillä juoksin viikoittain eikä mitään selkoa löytynyt eikä diaknooseja tullut eikä lähetteitä eteenpäin. Selkärankareumasta,psoriasiksesta,artriitista,ärtyvästäsuolesta, näistä oli epäilyjä

Kesäkuussa oloni oli jo ihan hirveä, en pystynyt istumaan montaa minuuttia, en seisomaan...liikkeellä sain lihaksistoa jotenkin pidettyä toiminnassa.
Kesän aikaan ruokakokeilut jatkuivat ja välillä suolisto lähenteli normaalia. Nivelkipuihin kokeilin sitten glukosamiiniakin kun sehän on hyväksi, mutta kiput tuntuivat vaan yltyvän ja leviävän joten lopetin sen kokeilun.
Luontaistuotteista kokeilin kaikenlaista joka puhdistaisi kehoa ja nostaisi vastustuskykyä mutta tuloksetta.
Pari kertaa mentiin kesän aikaa ambulanssilla sairaalaan kun sydämmen sykkeet olivat huimat ja raajoista pakeni tunto....enpä silloin vielä tiennyt että borre oli hiipinyt jo hermostoon ja autonominen hermosto kiersi valtavilla kierroksilla ja samalla herkisti kaikki tuntohermoston, tunnepuolen reagoinnit...elimistö oli jo epätietoisuudesta pakenemistilassa.
Elokuussa tuli kolmas keikka lanssilla keskussairaalaan ja silloin pysyin tiukkana että nyt ei tää lähde minnekkään ennenkuin on jotain tutkimuksiakin tehty.
Sisätautiosasto ottikin sisään ja neurologia teki omat kokeeensa kanssa selkäydinnäytteitä myöden. Osastolta käsin käytiin kaikissa tietokone,magneetti,röntgen,viipalekuvauksiaa ja miljoonissa labroissa.
4 päivää tutkittiin ja pidettii kipuja aisoissa opiaateilla. Sitten reumalääkärille. Ensikohtaamisella 9 kortisoonipiikkiä tulehtuneisiin isoihin niveliin. Alkoi kortisonin syönti seuraavat 8 kuukautta ja samalla reumalääkitykset kuukausittain lääkkeitä lisäten.
Mitäänhän ei niveltulehdusten lisäksi löytynyt....oletuksena selkärankareumaa tai reaktiivista artriittia.

Seuraavat puolitoista vuotta meni aikalailla sumussa josta pätkiä muistaa, sitä epätietoisuutta,pelkoa,ahdistusta,kipua,turhautumista,masennusta...tiedätte kyllä.
2018 joulukuussa kävin kontrollilabroissa reumalääkkeiden takia ja pyysin hoitajaa ottamaan vielä borreliavasta-aineetkin...hupsista, nytten sieltä näkyi vasta-aineet koholla että tauti on jo ollut kauan aikaa. Joo kauan olin ollut öistäkin sairaslomalla ja kuntoutustuella tähän asti...

Kuukauden antibiiotit ja olo tuntui vähän helpottavan. Mutta mitä jatkohoitoa oli tarjolla? Eipä oikein mitään.
Sitten alkoi syvällisempi tiedon hankkiminen ja määrätietoisempi kokeilu ellä millä oloani voisin helpottaa ja päästä joskus elämään takaisin.
Työkokeilu töihin takaisin. Oli tarkoitus 3kk portaittain nostaa päivän pituutta kevyempään työhön. Kestin kolme päivää ja menin Mehiläisen työterveyslääkäriin. Kokeilu lopetettiin siihen paikkaan. Selkä liikkui kahdesta kohtaan, lantiosta ja niskasta ja jalat heikkona.

Ruokavaliostani poistui sokeri ja punainen liha....oloni koheni taas pikkaisen. Sitten löysin tiedon että typpioksidi olisi luonnostaan hyvä tuhomaan borreliaa ja että serrapeptaasilla saan sen kaivettua biofilmeistään pois.

Huhtikuulla oli viimmeistä viikkoa selkärankareumaryhmän kuntoutuksessa mukana Kuopiossa ja muistin kaverini suositelleen typpioksidiin Synergyn Proargia josta hän itse oli saanut hyötyä eri oireisiinsa.
Soitin hänelle että nyt tuun käymään ja alan kokeilemaan sitäkin.

Siitä alkoi nousu helevetin pohjalta kohti normaalia. Sain selvästi aineenvaihduntaani palautumaan ja kun lisäsin pari muutakin tuotetta suoliston toiminnan hyväksi niin kesään mennessä olivat vuodotkin loppuneet ja elintoiminnot tuntuivat pikkuhiljaa palutuvat.
Samalla tukenani oli kraniosakraaliterapeutti noin vuoden ajan joka rauhoitti käsittelyllään autonomisen hermoston vilkkautta ja personal traineri jonka kanssa opettelin kävelemään oikein ja seisomaan oikeis, saamaan ryhtiäni parempaan.
Opettelin elämää siis uudestaan osaavien ihmisten tukemana.

Tuosta lähtien olen penkonut tietoa ja kokemuksia itselleni lisää ja käynnyt kursseja jotta voin olla avuksi muille.
Työkykyni meni silloiseen ammattiini armeijassa jota kroppa ei enää kestä.

Mitä enemmän olen avannut katsettani kokonaisuuteen enkä vaan borrelioosiin niin sen parempia apuja olen löytänyt. Keskittynyt siihen että kuinka ihminen itsessään toimii kokonaisuutena. Borre on sinne tuonut valtavasti eri diagnooseja ja oireita. Ihminen itsessään puolustautuu parhaiten oman mikrobiominsa kautta.
Lääkkeitä tarvitaan varmasti mutta ainakin yhtäpaljon tarvitaan kaikkea muutakin että saadaan ihminen taas toimimaan kuin se on suunniteltukin, puolustautumaan itse.
Ruokavalio,liikunta,lisäravinteet,entsyymit,antioksidantit,positiivinen ajattelu.....sieltä se vastaus ja parempi olo on löytynyt.

Kolmeen vuoteen en ole pystynyt laittamaan luistimia jalkaan,nyt olen muutaman kerran käynnyt pelailemassa. Se uskomaton tunne ja kiitollisuus että on päässyt parempaan oloon kannustaa minu auttamaan muita josta saan itse tosi paljon uutta tietoa jokaisen ihmiskohtaamisen kautta.

Viimme kuussa laitoin toimintani yritykseksi Biokrates oy. Saa tulla kyselemään kaikkea ja kertomaan omaa kokemusta minulle.
Mitä enemmän jaamme omaa kokemaamme toisille niin sen enemmän saamme myös apua itse.

Mukavaa kevään alkua Sinulle =)

Tomi

Jatta1001

Re: Borrelioosilla helevettiin ja mikrobiomilla eloon takaisin

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Su Maalis 08, 2020 16:45

Hyvin kirjoitettu, kiitos ! Monet meistä ovat kokeneet saman kuin sinä. Onnittelut sinulle siitä että olet saanut elämän takaisin.

Vastaa Viestiin